Daca am magazinul meu online de ce sa mai vand si pe eMAG?
Nu vom detalia in acest articol cum sa faci sa ai succes cu propriul tau magazin online, dar iti vom spune cateva aspecte importante de stiut ca sa iei deciziile corecte in ceea ce priveste alegerea canalelor de vanzare proprii VS canal de Marketplace.
Din experienta noastra, am vazut magazine online proprii cu mult succes si cu bugete de comunicare mari, dar care au avut surpriza sa constate ca o parte dintre clientii care cumparasera in trecut din magazinul lor online, in mod direct, migrasera si au cumparat ulterior din eMAG. De ce?
- ca si consumator este mai simplu si mai rapid ai toate datele in cont.
- uneori clientul uita de la ce magazin a cumparat produsul x și de unde produsul y. In eMAG le ai pe toate intr-un loc.
- multi clienti au transport gratuit si se bucura de asta.
- siguranta: de multe ori clientii stiu că eMAG le da banii inapoi fara probleme daca produsul este returnat sau a venit defect. In schimb, la unele magazine online independente au mai existat probleme cu returul.
MAGAZINUL TAU
Un magazin online, ca sa atraga si vizitatori iar apoi acesti vizitatori sa-i transformi si in clienti, necesita 3 lucruri importante:
- pozitionarea magazinului si ce promite el clientului?
- continut mult si campanii
- bugete de comunicare
Sa le luam pe rand:
1. Pozitionarea si promisiunea sau altfel spus, pentru ce vine clientul la tine? Trebuie sa ii dai clientului o promisiune, o pozitionare a magazinului tau. De exemplu, un client trebuie sa stie ca la tine gaseste produse dintr-o nisa cum ar fi: produse grecesti, costume nationale, piese de schimb, produse fashion. Un alt exemplu sunt magazinele online care reunesc mai multe produse, si mai ales care au produse foarte cautate in piata. Numai ca acestea trebuie sa aiba o alta pozitionare si sa promita altceva clientului: fie o experienta de cumparare extraordinara, promotii, preturi avantajoase, multitudine de produse, stoc la produse greu de gasit, etc. Altfel, clientul nu va intelege de ce a ajuns la tine si nici de ce ar cumpara din site-ul tau.
2. Continut si campanii
Poate ca multi antreprenori cu magazine online deja stiu aceste lucruri, dar putini sunt cei care implementeaza sau care o si fac consecvent si corect. Iata cateva idei de continut in canalele tale proprii:
• Continut in site: articole pe blog, detalii despre produse, video, fotografii, infografice, retete, review-uri de la clienti
• Continut in conturile tale de social media: postari pe FB, Insta, LinkedIN, Youtube si chiar Tik-Tok.
• Continut catre clintii tai prin: sms, newsletere.
Iata si cateva idei de campanii:
• Campanii promo: discount procentual, vouchere, cumperi un produs si iti ofer cadou ceva, transport gratuit, etc
• Campanii sociale (CSR): cauta o cauza si gandeste o campanie cu care clientii tai sa rezoneze. Exemple: la achizitia produsului x oferim y% pentru copiii cu probleme sau pentru batrani.
3. Bugete de comunicare:
Oricat continut ai pune, totusi, fara bugete de comunicare nu poti creste. Nu te indexeaza Google si nici FB nu arata postarea ta. Practic ramai cu un magazin online pe care il stii tu. E ca si cand ai avea un magazin fizic la marginea orasului pe o alee ingusta pe care trecatorii nu il vad. La comunicare sunt foarte multe variante de campanii, conteaza ce doresti, cati bani ai si cu cine lucrezi. Iata doar cateva exemple: FB Ads, Google Ads, Remarketing, SEO of page, campanii cu bloggeri, etc
LISTAREA SI VANZAREA IN EMAG:
eMAG este cel mai important Marketplace din Romania. Nu o spunem noi, o spun cifrele. Ce beneficii aduce eMAG afacerii tale?
- o vizibilitate a produsului la milioane de utilizatori
- vanzari mari
- usurinta in gestionare
- iti poti testa produsul inainte sa faci import pe o cantitate foarte mare
- nu ai batai de cap cu tot felul de campanii pe care trebuie sa le faci tu. Ai destul de
multe tipuri de campanii pe care sa le activezi din contul de seller.
Concluzie: Este minunat sa ai si site-ul tau dar asteapta-te la multa munca, in mod constant, si la bugete mari pentru a inregistra succes. Nu compara site-ul tau cu eMAG. eMAG este altceva. Este cea mai mare greseala pe care o poti face. Daca ai produsele tale, daca respecti clientul atunci eMAG este doar un canal suplimentar care te va ajuta sa vinzi mai mult si sa arati produsele si brandul tau unui public mare. Ambele canale se completeaza, NU se exclud.
Despre Algoritm
La ALGORITM vorbim mai mult despre tine decat despre noi. Esti antreprenor sau lucrezi intr-o companie multinationala? Daca ai ajuns aici, inseamna ca cel mai probabil ne-a recomandat un client… citeste mai mult
Articole recente
Intreaba un specialist
Vrei sa afli mai multe informatii despre cum poti dezvolta businesul tau online, cum sa prezinti mai bine produsele. Ne poti contacta la numarul de telefon: 0758.888.892 sau la adesele de email listate in pagina de contact